2015. január 29., csütörtök

Lebbencsleve házi gyúrt tésztával

A lebbencsleves házi, gyúrt tésztával az igazi. Nem kell hozzá tésztagyúrási szakértelem, kezdők is bátran belevághatnak. :-)


Hozzávalók:

30 dkg liszt
2 tojás
1 kk. kanál só
pici víz

1/2  kg krumpli
1 közepes fej hagyma
1 ek. csemege pirospaprika
só, bors, köménymag
20 dkg füstölt, húsos szalonna

A lisztet deszkára szórom, sózom, mélyedést csinálok a közepén, oda ütöm a tojásokat, pici vizet is öntök hozzá, összegyúrom és jól kidolgozom. Letakarva 10 percig hagyom állni, majd kezdem nyújtani, először nehéz, de egy idő után egyre könnyebben megy a nyújtás. Amikor kb. 1 mm vékony, akkor jó.  Konyharuhára kiterítem a tésztát, hagyom kicsit száradni. Amikor már  jól megszikkadt,  lehet tördelni is, én derelyemetszővel kockákra vágom, aztán szétterítve egy napig szárítom.

Másnap a kockára vágott füstölt szalonna zsírját kisütöm, a pörcöket kiszedtem. A visszamaradt zsíron félig megpirítom  a tésztát, akkor teszem hozzá az apróra  vágott hagymát, együtt pirítom tovább, amíg a tészta világosbarna nem lesz .A tűzről lehúzva  megszórom pirospaprikával és felengedtem  vízzel. Hozzátettem a  krumplit, a kisült  pörcöt, fűszereztem, sóval, borssal, köménymaggal. Addig főzöm, amíg puha lesz a tészta és a krumpli. Mivel  a tészta gyorsan pirul, arra kell vigyázni, hogy meg ne égjen, mert akkor keserű lesz az egész étel.

1 megjegyzés:

  1. Ha egy kis paradicsompürét is tesztek hozzá, még fínomabb lesz. Párom nagy kedvence.

    VálaszTörlés