2015. január 29., csütörtök

Párizsi csirkemell, rizi-bizivel, kompóttal





Szerintem a párizsi bundában készült húsokhoz nagyon jó illik a rizsköret és a befőtt. Különösen a csirkemellet szeretem párizsiasan.



Hozzávalók:

4 szelet csirkemell
2 tojás
15 dkg liszt

olaj vagy zsír  a kisütéshez
20 dkg rizs
15 dkg borsó
szilvakompót



A csirkemell szeleteket besózom, hagyom állni. Olvastam már, hogy van aki klopfolja a csirkemellet, én soha nem szoktam.  Megfelelő vastagságúra szeletelem  és úgy sütöm meg. Először lisztbe mártom, majd tojásba, utána ismét lisztbe és  bő olajban vagy zsírban kisütöm. Lehet, a kettő keveréke is.  Azért kell  a tojás után még újra lisztbe mártani, mert így nem szív magába annyi zsiradékot a tojás. A megmosott  rizst pici  zsíron megfuttatom, felöntöm annyi vízzel, hogy fölötte 1 cm legyen, kb. 5 percig főzöm, amikor már a víz  nagy részét  beszívta lefedem, két konyharuhával szorosan letakarom és hagyom állni 1-2 órán át. Így biztosan pergős lesz. Másik trükk még,  hogy  nem kell sokat kavargatni és akkor is csak fém eszközzel, ne használjunk fakanalat. A borsót megfőzöm, a rizshez keverem, ezzel tálalom. Szilvakomptót, de bármilyen más gyümölcsből készült is nagyon illik hozzá.

A képre kattintva nagyobban is látható!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése