2015. február 2., hétfő

Baracklekváros piskótatekercs

Ha gyorsan akarunk desszertet készíteni, remek választás a baracklekváros piskótatekercs. Gyerekkorom egyik kedvence, sokat vettem cukrászdában 1-2 darabot. Akkor még nem gondoltam, hogy majd fogok tudni sütni egy egész tálcával is. :-) 


Hozzávalók:

6 tojás
6 ek. kristálycukor
6 ek. liszt
fél mk. kanál sütőpor

25 dkg baracklekvár

A piskóta tésztánál én nem verem fel külön a tojások  fehérjét és a sárgáját, egyben teszem  a keverőtálba és géppel felverem a cukorral, amíg kemény piskótamassza lesz, megáll a keverő karon. Ezután  kézi habverővel óvatosan hozzákeverem a sütőporral elkevert  lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a masszát, előmelegített sütőben közepes hőfokon sütöm. Deszkára borítom, lehúzom róla  a papírt, nedves konyharuhára teszem és feltekerem, így hagyom kihűlni. Ezzel a módszerrel  nem törik el, szép tekercs lesz. Miután kihűlt, kitekerem, megkenem a baracklekvárral, visszacsavarom, hagyom kicsit állni, utána szeleltem. Porcukorral meg lehet szórni a tetejét, én van amikor nem teszek rá, mert egyik fiam nagyon nem szereti a porcukrot a süteményeken. :-) 

A képre kattintva nagyobban is látható!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése