2015. február 27., péntek

Háromízű vidám torta

Nálunk ha az én születésnapom van, akkor is én sütöm a tortát, mert a fiam szerint az a legfinomabb.:-)  Ezt a tortát a legutóbbi születésnapomra sütöttem, én állítottam össze az ízeket, azokból, amiket szeretek. Mivel nem szeretem a marcipánfigurákat a tetejére zselécukorból készült virágok kerültek.

Hozzávalók:

Piskóta:

8 tojás
8 ek. cukor
8ek.liszt
1 mk. kanál sütüpor
2 ek. kakaópor

Krém:

40 dkg vaj, vagy margarin
40 dkg porcukor
3 dl tej
3 csapott ek. liszt
2 cs. vaníliás cukor
2 ek. kakaópor
3 dkg kókuszreszelék
1 kk. neskávé
rum, vagy rumaroma
1 cs. zselécukor

A 8 tojásból és a kakaóporból a szokásos módon kétszer 4 tojásos piskótát sütöttem. Én egyben verem fel az egész tojásokat, géppel, a cukorral, majd óvatosan hozzákeverem a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet. A piskótákat kihűlés után kétfelé vágtam és 3 ízű krémmel töltöttem meg. Alulra került a kókuszos-rumos krém, középre kávés-rumos, felülre kakaós-rumos. A tetejére kókuszos, az oldalára kakaós krémet kentem. A tetejét  zselécukorból készített virágokkal díszítettem.

Krém:

A vajat habosra kikevertem a porcukorral. A tejből, lisztből, vaníliás cukorból sűrű pépet főztem(puding), amit hűlés után a krémhez kevertem, ettől könnyű, laza krém lett. Belekevertem a rumaromát is. Háromfelé osztottam, úgy hogy a kávésnak készülő legyen legkevesebb, mert abból csak egy réteget kentem fel, a kakaósból ment az oldalára is, a kókuszosból pedig  a teteje. Így a legkevesebbhez adtam a pici forró  vízzel feloldott neskávét, az második adaghoz a kakaóport, a harmadikhoz pedig a kókuszrészléket. Nagyon finom együtt a kókusz, a kávé és a kakaó. :-)

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése