2015. február 20., péntek

Meggyes-zselés kocka

Fiam imádja ezt a süteményt, eddig csak cukrászdában vettünk, gondoltam megpróbálom elkészíteni. Nagyon finom lett. :-)




Hozzávalók:


5 tojás
5 ek. cukor
5 ek. liszt
1 mk. sütőpor

1 üveg meggybefőtt, a levével együtt
fél csomag zselatinpor

20 dkg vaj, vagy margarin
25 dkg porcukor
10 dkg liszt
2 cs. vaníliás cukor
2 tojás sárgája
3 dl tej


 
A meggyeket kettőbe vágtam, a zseléport forrásig kevertem 1 dl vízzel egy edényben, majd hozzáöntöttem a meggyet a levével együtt, így is forrásig melegítettem. Egy 20x30 cm-es tepsit  kibéleltem folpack fóliával, így öntöttem bele  a meggyzselét. Amikor kihűlt, hűtőbe tettem. Másnapra megdermedt, lehűt, kiborítottam egy tálcára. Ebben a tepsiben sütöttem meg a piskótát, 5 tojásból. Én együtt verem fel a tojások sárgáját és a fehérjét géppel a cukorral, amikor sűrű massza, óvatosan hozzákeverem a sütőporral elkevert lisztet, közepes hőmérsékleten sütöm. Miután a piskóta  kihűlt  kettévágtam, megkentem a vaníliakrém egyharmadával, rácsúsztattam a zselét, amit előtte középen  kettévágtam és két darabban tettem rá a krémre, mert így könnyebb volt vele bánni. Arra  került  a vaníliakrém második harmada, majd a piskóta másik fele,  végül a maradék krém. Villával hullámokat húztam a krémbe.

Vaníliakrém:  2 tojás sárgáját kikevertem 5 dkg cukorral, a vaníliás cukorral, hozzávertem a lisztet, fokozatosa adtam hozzá a hideg tejet, majd állandó keverés mellett sűrűre főztem. 20 dkg vajat(lehet margarin is), kikevertem 20 dkg porcukorral és adatonként hozzákevertem a kihűlt vaníliapudingot.Ez egy nagyon finom,  könnyű krém így, gyakran használom. Lehet tovább ízesíteni, kakaóporral, akkor finom csokikrém lesz.

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése