2015. március 19., csütörtök

Csípős kukoricás csirkeraguleves

Egyszer csirkeragulevest akartam főzni, amibe szoktam borsót tenni és már minden elő volt készítve, amikor észrevettem, hogy nincs borsó a fagyasztóban. Volt viszont kukorica, így a borsó helyett azt tettem bele.:-) És ha már kukorica, legyen csípős, így került bele erős paprika is. Azóta már többször készítettem így, nagyon finom. :-)






Hozzávalók: 

30 dkg csirkemell vagy filézett comb, kockára vágva
2 sárgarépa
1 petrezselyemgyökér
1/2 karalábé
1/2  zellergumó
30 dkg kukorica(mélyhűtött)
1 ek. zsír
2 dl tejföl
1 ek. liszt

bors
ételízesítő
petrezselyemzöld

A répákat karikára a zellert és karalábét kockára vágom, a kukoricával és a hússal együtt, kicsit megsózva párolom a felolvasztott zsíron(lehet olaj is), kb. 4-5 percig. Ezután rászórom a lisztet, jól átforgatom, felengedem vízzel, amennyi ellepi. Teszek bele ételízesítőt, sót, borsot, erős paprikát és addig főzöm, amíg a hús és a zöldségek megpuhulnak. Ekkor egy tálban elkeverem a tejfölt, szedek rá a levesből(hőkiegyenlítés) és a leveshez öntöm. Így sima lesz a tejföl, nem lesz csomós, túrós. Ekkor szórom meg apróra vágott petrezselyemzölddel és jól összeforralom. 

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése