2015. március 4., szerda

Csokis-kókuszos és lekváros brownie

Régebben a kókuszos  kockát sima piskótából késztettem, egyszer azonban sütöttem brownie-t, amit kicsit fel akartam dobi, egyik felét megtöltöttem lekvárral, másik felét pedig csokiba mártottam kókuszreszelékbe forgattam. sokkal finomabb lett, mint sima piskótával. 



Hozzávalók:

20 dkg vaj(vagy margarin, ki mivel süt)
1 bögre víz
1 bögre cukor
5 dkg kakaópor
2 bögre liszt, benne fél cs. sütőpor elkeverve
2 nagy tojás


Csokimázhoz:


10dkg kakaópor
25 dkg cukor
15 dkg vaj(vagy margarin)
2-3 ek.  víz 


10 dkg kókuszreszelék
10 dkg lekvár


A vajat(vagy margarint)  a vízzel felteszem egy lábasban a tűzhelyre, összeforralom. Egy tálban összekeverem a cukrot a kakaóporral, ráöntöm a forró vajas(margarinos) vizet, majd hozzákeverem a sütőporral elkevert  lisztet. Lehet, hogy picit csomós lesz, de nem kell megijedni, a keverés során kisimul. Jól összekeverem és egyenként  a tojásokat is hozzáadom. A tésztát két kivajazott, kilisztezett őzgerincformába öntöm. Háromnegyedig kell érnie, mert majd szépen feljön. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 30-35 percig sütöm, amikor kész egyből kiborítom egy tálcára, kihűtöm. Mindkettőt felszeletelem. Egyik felét csokimázba mártva, kókuszreszelékbe forgatom, a másik felét  megtöltöm lekvárral, mint a méteres kalácsot, sorban egymás mellé rakva, meglocsolom csokival a tetejét, majd ferdén szeletelem.

Csokimáz:


A kakaóport  összekeverem a cukorral, és kevés vízzel, így hagyom állni  kb. 2 órát. Ezt a sütés előtt elkészíthetjük, hogy legyen ideje állni. Akkor jó, ha a cukor szinte elolvadt már. Amikor a sütemény kihűlt felteszem főni, addig forralom, amíg sűrű lesz(pár perc csak), leveszem a tűzről és hozzákeverem a hideg  vajat(margarint). Várok még kicsit, amíg sűrűsödik, aztán forgatom bele a kihűlt süteménydarabokat.
 

A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése