2015. március 29., vasárnap

Fejtett bableves csipetkével

A fejtett bab nagyon finom levesnek, csipetkével az igazi. :-) Gyerekkoromban imádtam kifejteni és segítettem mamámnak a csipetkét is csipegetni. :-) Így jól megjegyeztem, hogyan készíti. :-)

Hozzávalók:

1/2 kg fejtett bab
1 sárgarépa
1 petrezselyemgyökér
1 kisebb zeller
petrezselyem és zeller zöld
1 ek. zsír
2 ek. liszt
1 kis fej hagyma
2 tk pirospaprika

bors
1 tk. ételízesítő

1 tojás

2-3 ek. víz
liszt 


A babot felteszem főni a darabolt zöldségekkel együtt, a zöldeket összekötöm és azt is beleteszem, sózom és teszek bele kevés ételízesítőt.  Amikor puha minden zöldség és a bab is megfőtt, a zsírból, a kockázott hagymából és  a lisztből  hagymás rántást készítek. Előbb a hagymát pirítom a zsíron, amikor világosbarna, akkor teszem hozzá a lisztet és együtt pirítom tovább. Tűzről lehúzva hozzáadom a pirospaprikát, hideg vízzel felengedem és a levesre öntöm, összeforralom. Le lehet szűrni hagymát, én beleteszem.  Ekkor teszek bele kevés borsot és ha kell még ízesítem.  A csipetkét én külön vízbe főzöm ki és amikor puha belekeverem a levesbe, így hagyom állni még 10 percig. 

Csipetke: A tojást sózom, öntök hozzá 2-3 ek. vizet, majd annyi lisztet teszek bele, hogy lágy, de azért csipegethető tésztát kapjak. Lisztezett tálcára csipegetem. 

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése