2015. március 11., szerda

Gombás zöldséges csirkemell

Nagyon szeretem a csirkemellnek ezt az elkészítési formáját, gyakran készítem is.Többféle tésztával jó, makarónival, pennével, orsóval.




 





Hozzávalók:

1 csirkemell
1 nagyobb sárgarépa
1 petrezselyemgyökér
1 kisebb zeller
1 nagy fej hagyma
25 dkg gomba
4 ek. olaj
2 dl tejföl 
2 ek. zsír
1 ek, vaj
1 csapott ek. liszt
fél csokor petrezselyemzöld


bors

35 dkg makaróni tészta


A húst és a  zöldségeket is 3-4 cm-es csíkokra vágom, a gombát  felszeletelem. A húst sózom, borsozom, hagyom kicsit állni. A zöldségeket a kanál vajon sóval  4-5 percig párolom, amíg egy kis színt kapnak. Egy lábosban felforrósítom  a zsírt, beleteszem a csirkemellcsíkokat, minden  oldalon megpirítom egy kicsit, majd egy szűrőlapáttal kiszedem. A visszamaradt zsiradékba (ha kell kicsit még pótolom) teszem kockára vágott hagymát, világosra pirítom, majd hozzáteszem a gombát, sózom, borsozom, párolom, amíg levet nem ereszt. Ekkor visszateszem a húsokat(lecsepegő levével együtt) és a vajban párolt zöldségeket is, mindig kevés vizet adva hozzá együtt párolom, amíg a hús puha nem lesz. Zsírjára sütöm, megszórom a liszttel., átforgatom, felöntöm egy kis vízzel, ettől lesz finom szaftja, majd beleteszem a tejfölt és az aprított petrezselymet, jól összeforralom. Ha szükséges még sózom és pici borssal ízesítem. Tálaláskor a  kifőtt  tésztára szedem. Én úgy szeretem,  ha  a tészta nincs szétfőve, lehet harapni.

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése