2015. március 24., kedd

Jamie Oliver paradicsomos húsgombóca

Ezt az ételt Jamie főzőműsorában láttam,  a fiam kérte, hogy készítsem el. Én nem voltam annyira meghalva érte, szerintem a mi fasírtunk finomabb, valamilyen krumplis körettel, de neki nagyon ízlett. :-) 




Hozzávalók:

1/2 kg sertés  hús 
1 fej finomra vágott vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál olívaolaj
1 szelet fehér kenyér 
1 tojás sárgája

1csapott evőkanál szárított oregánó


1 evőkanál finomra aprított friss rozmaring 



bors

1 csapott evőkanál mustár
olívaolaj a sütéshez
 
 A mártáshoz:
2 doboz paradicsomkonzerv

2 nagy gerezd  aprított fokhagyma

2 evőkanál olívaolaj

2 teáskanál szárított oregánó

1 marék aprított bazsalikom
só, bors

1 teáskanál cukor

25 dkg makaróni tészta 

Elkészítem a húsgombócokat.  A korkára vágott vöröshagymát 1 ek. olívaolajon kicsit megpirítom, hozzáteszem az aprított fokhagymát is. A darált húshoz öntöm. A kenyeret beáztatom, jól kinyomkodom, ezt is hozzáadom, aztán a tojássárgát és a fűszereket, a mustárt is. Gombócokat formálok és olívaolajon kisütöm őket. 

A mártáshoz 2 ek. olívaolajon megpirítom a szeleltekre vágott fokhagymát(vigyázni kell meg ne égjen), ráöntöm a paradicsomot, hozzáteszem a fűszereket és 20-25 percig főzöm. Addig jól besűrűsödik. A húsgombócokat beleteszem a mártásba és együtt is forralom még 10-15 percig. A kifőtt makaróni tésztára szedem a mártást, tetejére a gombócokat. 

A képre kattintva nagyobban is látható!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése