2015. március 15., vasárnap

Kapros-krumplis lepény

Régen, amikor nagymamám sütött túrós lepényt, mindig sütött egy adag kapros krumplisat is magának, mert nagyon szerette. Én ettem vele és én is nagyon megszerettem, mai napig imádom. De csak ritkán sütök, mert rajtam kívül más nem szereti. Tegnap sütöttem egy adagot, pizzasütő formában, nagyon finom lett. 










Hozzávalók: 

25 dkg liszt
1,5  dkg élesztő
3 dkg vaj, vagy margarin
2 tk. só
1 dl + 1 dl tej
1 tk. cukor

1/2 kg krumpli
2 dkg vaj
kevés tej

fél csokor kapor 
1 tojássárga

A krumplival kezdem. Kockára vágva, sós vízben megfőzöm, lecsepegtetem, összetöröm a vajjal, tejjel, még kicsit sózom és hozzáadom az apróra vágott kaprot. Lényegében egy kapros krumplipürét készítek.  Az élesztőt elmorzsolom a langyos, cukros tejben, tetejét liszttel megszórom, felfuttatom, majd a megsózott liszttel, a  vajjal, vagy margarinnal és  a maradék tejjel, amit szintén meglangyosítok tésztát dagasztok. Duplájára kelesztem, egy kerek pizzasütő formába teszem, kezemmel széthúzom a szélig, körben. Ráhalmozom a kapros krumplit, megkenem tojássárgával és még így hagyom kelni fél órán át. Közép melegtől kicsit magasabb hőmérsékleten sütöm, kb. 10-15 perc alatt megsül, érdemes megnézni az alját, ha világosbarna, akkor már jó. 


A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése