2015. március 7., szombat

Képviselőfánk


Egyszer egyik jó ismerősöm mondta, hogy képviselőfánkot sütött. Én csak csodálkozva néztem, el sem tudtam képzelni, hogy azt otthon is meg lehet sütni, azt hittem, olyat csak cukrászok tudnak. :-) Aztán megpróbáltam és sikerült, azóta sütöm rendszeresen. Az egyik kedvenc süteményem. 







 Hozzávalók:


Tésztához:

15 dkg vaj, zsír , vagy margarin
2 dl víz
20 dkg liszt
4 tojás

Krémhez:

3 tojás  
6 dl tej
2 cs.  vaníliás cukor
20 dkg porcukor
10 dkg liszt
5 dkg vaj, vagy margarin

3 dl habtejszín
5 dkg cukor cukor
vaníliás porcukor a szóráshoz

Én mindig előbb  a krémet készítem el és hűtőbe teszem dermedni. A tojásokat szétválasztom, a sárgákat egy lábosba teszem,  hozzáadom a porcukrot  a vaníliás cukrot, jól kikeverem. Ezután jön hozzá a liszt, ekkor egy sűrű massza lesz, jól elkeverem, majd fokozatosan felhígítom a tejjel. Folyamatos keverés mellett sűrűre főzöm. Nem szabad egy pillanatra sem abbahagyni a keverést, mert nagyon könnyen leég.  A tűzről levéve hozzáadom a vajat, vagy margarint és lazán beleforgatom a keményre vert tojásfehérje habot. Amikor kihűlt hűtőbe teszem. 

Ezután kezdek hozzá a tésztához. Egy lábosba felteszem a vizet forrni, amikor forr  beleteszem a zsiradékot, összeforralom. Egyszerre hozzáöntöm a lisztet, keverem  2-3 percig, amíg elválik az edény falától és szépen összeáll a massza. Ekkor leveszem a tűzről és rögtön belekeverek egy egész tojást. Várok kicsit, hogy hűljön, azután  egyenként belekeverem a többi tojást is. Az elején kicsit nehéz keverni, de aztán könnyebb lesz, lehet géppel is, úgy még  könnyebb. Miután az összes tojást beledolgoztam egy kanállal tepsibe halmozom a tésztát, kis távolságra egymástól, jó nagy diónyi adagokat. A tetejüket csúcsosra igazítom. Láttam több receptnél, hogy sütőpapírt tesznek a tepsibe. Ez most olyan nagy divat lett, hogy már ha kell, ha nem mindenhová használják. Ehhez a tésztához sem kell, mert nagy mennyiségű zsiradék van benne, nem ragad le, sülés után szépen elválik a tepsitől, egy lapáttal alányúlva simán feljön. Előmelegített, forró sütőbe teszem, tetejüket vízzel megspriccelem. Miután megsültek a fánkok, kicsit lejjebb veszem a hőmérsékletet és még hagyom picit pirulni, mert a krém könnyen  eláztatja a gyenge tésztát, tehát jó ha roppanósra sül. Amikor kiveszem a tepsiből azonnal levágom a tetejüket egy recés késsel, hogy kijöjjön a gőz a fánkokból, így nem puhul meg  a tészta. Ezután már  hamar kihűl. A krém közben jól lehűlt, betöltöm a fánkok aljába, ha kell kikaparom a benne lévő  hártyát, hogy még több krém férjen bele. A habtejszínt felverem a cukorral és a krém tetejére halmozom, arra jön a kalapja, amit vaníliás porcukorral szórok meg. Ha habszifonnal készítjük a tejszínhabot, csak fogyasztás előtt nyomjuk rá, mert az hamar összeesik.


A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése