2015. március 26., csütörtök

Kocsonya körömből és combból

A családban csak én szerem a  kocsonyát, ezért ritkán szoktam főzni. Én úgy szeretem, ha nem túl sűrű a leve,  ha még  "rezegős".




Hozzávalók:

3 köröm, feldarabolva(lehet egy füstölt is)
1/2 kg sertéscomb  egyben



fél zacskó szemes bors
2 fej fokhagyma
1 ek. pirospaprika
só ízlés szerint
2-3 csöves erős paprika

A körmöket  alapos tisztítás után a hússal együtt felteszem főni 5 liter hideg vízben. Amikor felforrt lehabozom, hozzáteszem a sót, a szemes borsot, a fokhagymát, a pirospaprikát, az erős paprikát és nagyon lassú tűzön főzöm 4 órán át. Én nem teszek a kocsonyába se zöldséget, se ételízesítőt, de még vöröshagymát sem. Így szeretem natúr, csak fokhagymával, borssal, erős paprikával. Kevés pirospaprikát  a színe miatt teszek bele. Amikor már leválik a hús  a körömről, leszűröm a levet egy másik edénybe, hagyom leszállni. A húsokat feldarabolom, elosztom a tányérokba és rászedem a levet. Miután  lehűlt és "beállt", evés előtt leszedem róla a tetején megdermedt zsiradékot, hogy csak a tiszta "lé"  maradjon. Puha kenyérrel eszem, nem teszek rá citromot sem. :-) 

A képre kattintva nagyobban is látható! :-)  

2 megjegyzés:

  1. Én csak sót, borsot és fokhagymát teszek bele.
    Viszont csak bőrből főzöm és természetesen valamilyen sertéshúsból (enni csak a levét és a húst szeretem :D így kár elpocsékolni a körmöt (nekem) az úgyis jó csülökpörköltbe :))

    VálaszTörlés
  2. Igen, én is így szeretem. :-) Csak lé és hús. De azért teszek egy kis körmöt is, az íze miatt. :-)

    VálaszTörlés