2015. március 12., csütörtök

Rácsos túrós

Én a gyors sütik híve vagyok, ez  a rácsos túrós gyorsan, könnyen elkészül. És nem utolsó sorban nagyon finom! :-) Ajánlom kezdőknek is, én is különféle rácsos linzereket sütöttem, amikor kezdtem sütni. :-)








Hozzávalók:

30 dkg liszt
1/2 cs. sütőpor
15 dkg vaj, vagy margarin
10 dkg porcukor
1 tojás
1 ek,  tejföl
1 cs.vaníliás cukor

35 dkg túró
15 dkg cukor
1/2 citrom héja
5 dkg mazsola
2 ek. búzadara
2 tojás
2 ek. tejföl
1 vaníliás cukor 
1 ek. morzsa

A sütőporral elkevert lisztet elmorzsolom a vajjal, vagy margarinnal, hozzáadom a cukrokat, a tojást, a tejfölt és összegyúrom. Fél órára hűtőbe teszem. Addig elkészítem a tölteléket. A túrót villával összetöröm egy tálban, hozzáteszem a cukrot, a mazsolát, a citromhéjat, a tojások sárgáját, a tejfölt, a búzadarát és végül beleforgatom a tojások keményre vert habját. Egy kisebb tepsit kizsírozok, a tésztát elosztom 3/4-ed, 1/4-ed arányban, a nagyobb részt kinyújtom és a tepsibe teszem. Megszórom morzsával, ráhalmozom a tölteléket. A maradék tésztából lisztezett deszkán rácsokat sodrok, és  keresztben egymásra, a töltelékre rakom. Előmelegített sütőben, közepes lángon sütöm, amíg körben a széle kezd barnulni, akkor már jó.  Felszeletelés után vaníliás porcukorral meghintem.

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése