2015. április 7., kedd

Kötözött füstölt sonka főzésének titkai

Természetesen idén sem maradhatott el a füstölt sonka Húsvétkor. Mindig piacon vesszük, nem az agyon vizezett, vákuumos  csomagolásút, hanem a hagyományos füstölésű "parasztos" között sonkát. Nagyon finom volt idén is. Franciasalátát, kaszinótojást  mindig  szoktam hozzá készíteni, ezen kívül sima főtt tojással és különféle zöldségekkel, tormával esszük.




Hozzávalók: 

2 db 1,5- 2 kg között lévő kötözött sonka
főtt tojás
zöldségek ízlés szerint: saláta, paradicsom, erős paprika, uborka, zöldhagyma
ecetes torma




A kötözött sonkát alaposan megmosom. Én nem szoktam beáztatni, mint azt már olvastam pár helyen, hanem felteszem főni, annyi hideg vízben, hogy bőven ellepje. 4 órán át, lefedve,  lassú tűzön főzöm, majd amikor egy hússzúvégű, kétágú  villa már a közepéig könnyen belemegy, akkor jó. A főzővizében hagyom kihűlni, egészen addig, amíg a víz teljesen elhűlt. Ha hirtelen vesszük ki a forró vízből és szobahőmérsékletre kerül, összeugranak a rostok, rágós lesz a sonka, ám így a rostok szép lassan hűlnek ki és a sonka zamatos lesz.  Miután kivettem a kihűlt főzővízből, leveszem róla  a hálót és szorosan frissentartó fóliába csomagolom, így teszem hűtőbe, legalább egy éjszakára. Ezután szépen lehet szeletelni. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése