2015. május 4., hétfő

Somlói galuska ahogy én készítem

A  somlói galuska az egyik  kedvenc desszert nálunk, én egyszerűen készítem el, tálban egymásra rakom a hozzávalókat. Nagyon finom! :-)








Hozzávalók:

6 tojásból sütött sárga piskóta

20 dkg mazsola
1 dl rum, vagy annak megfelelő rumaroma
2 kakaós pudingpor
1 ek. kakaópor
2 vaníliás pudingpor
2 tojás sárgája
2 cs. vaníliás cukor
1 1/2 l tej
20 dkg cukor
1 üveg baracklekvár

csokiöntethez:

15 dkg cukor 
5 dkg kakaópor
3 dkg vaj, vagy margarin
kevés víz

tejszínhab a tetejére

A mazsolát 1/2  dl rumba áztatom, vagy ennek megfelelő rumaromát is használhatunk.  A kakaós pudingporból a cukor felével, az 1 ek. kakaóporral, a tej felével pudingot főzök. A vaníliás pudingporból, a 2 tojássárgával, a vaníliás cukorral a tej másik felével szintén pudingot főzök. Elkészítem a csokiöntetet. A kakaóport összekeverem a cukorral, pici vizet öntök hozzá, sűrűre főzöm, majd a tűzről levéve hozzákeverem a vajat, vagy margarint. Ezek után már csak össze kell rakni a hozzávalókat. A piskótát darabokra(galuskákra) tépkedem, az 1/3-át egy nagy tálba teszem, meglocsolom rummal, megszórom a rumba áztatott mazsolával. Erre jön a lekvár harmada, majd a csokipuding harmada, erre a vaníliás puding harmada, kicsit elkeverem a kettőt. Ezt még kétszer ismétlem. A tetejére kanalazom  a csokiöntetet. Egy éjszakára hűtőbe teszem, tálaláskor lehet tenni rá tejszínhabot, de anélkül is nagyon finom.


A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése