2015. május 12., kedd

Tökfőzelék fasírt és bacon feltéttel

Ha  marad fasírt ebédről, akkor másnap általában valamilyen főzeléket főzök és az rá a feltét. Így volt most is, hétvégéről maradt fasírt, tökfőzeléket csináltam magamnak, mert csak én szeretem. Sütöttem rá még pár szelet bacont is. :-)










Hozzávalók:

2 személyre


1/2 kg gyalult tök
1 kis  fej hagyma
1 ek. olaj
1 dl tejföl
5 dkg liszt
1/2  csokor kapor

bors
cukor
ecet

maradék fasírt
pár szelet bacon 

A hagymát kockára vágom és az olajon  világosra pirítom. Ráteszem a gyalult és előzőleg kicsit besózott tököt, jól elkeverem, fedő alatt párolom. A sótól levet enged, nem kell alá sok víz. Fűszerezem borssal, apróra vágott kaporral. Amikor puha a tök hozzáadom a tejfölből és lisztből készült habarást, ekkor teszek bele kevés cukrot, jól összeforralom. A tűzről levéve ecettel ízesítem. Tálaláskor csorgatok  rá  pár cseppet a fasírt zsírjából, ráteszem a fasírtot és a ropogósra sült bacont.

 A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése