2015. június 6., szombat

Túrókrémes csokitorta

Ezt a tortát pár napja az interneten láttam meg, akkor rögtön azt gondoltam, hogy ezt meg fogom sütni. Most került rá sor,  fenomenálisan finom lett! :-) Ezt a tortát a következő blogon találtam:

 http://palkolap.blogspot.hu/2012/04/325-turokremes-csokitorta.html

Sütési tapasztalataim alapján az itt leírt recepthez képest csökkentettem a vaj, vagy aki margarinnal süt, annak a  margarin mennyiséget a tésztában is és a töltelékben is, mert túl soknak találtam. Az általam leírt arányokkal nagyon finom lett a torta. 








Hozzávalók:
  

Tésztához:
 
20 dkg liszt
12  dkg puha vaj, vagy margarin
20 dkg porcukor
5 evőkanál kakaópor
2 egész tojás
fél csomag sütőpor
1 kis doboz tejföl (1,5 dl)
Töltelékhez:
 
40 dkg túró
12  dkg vaj, vagy margarin
15 dkg cukor
2 egész tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag vaníliás pudingpor
fél citrom kifacsart leve és héja


A lisztet, a sütőport és a kakaóport összekeverem. A vajat, vagy margarint  a cukorral  kihabosítom, hozzáadom a tojásokat, majd az egészbe beleforgatom  a kakaós, sütőporos lisztet. A massza felét  egy kivajazott tortaformába simítom.
A túrót villával  összetöröm, majd a cukorral, a vaníliás cukorral, a vajjal, vagy margarinnal  és a tojásokkal alaposan kikeverem. Hozzáadom a pudingport, a citrom levét és lereszelt héját, jól elkeverem. A krémet a formában lévő tésztamassza tetejére teszem, elsimítom. A maradék tésztamasszához hozzákeverem a tejfölt és óvatosan a túrókrém tetejére simítom. 180 fokra előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten,  kb. 50-55 percig sütöm. Szeletelés előtt teljesen kihűtöm és a  tetejét meghintem porcukorral.

A képre kattintva  nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése