2015. augusztus 19., szerda

Bácskai rizses hús

A tegnapi főzés nagyon kalandosan indult és bosszúsággal végződött. Tegnapelőtt elhatároztam, hogy Bácskai rizses húst főzök, de este kissé már álmosan a hozzávaló sertéslapocka helyett karajt vettem ki a fagyasztóból(abból ma készül ebéd, ha már kikerült), de nem adtam fel, kiengedtem a lapockát. :-) Hozzá is fogtam, elkészítettem a pörköltet, ahogy kell, hozzátettem a rizst.  De  végül a Riceland márkájú, hosszúszemű,  A minőségű rizsből, nem éppen olyan lett a végeredmény, mint amire számítottam. Az étel maga finom volt, de a rizs minden lett, csak nem hosszúszemű és nem A minőségű. Szerintem ha lehet kerüljük el ezt a  márkájú és fajtájú rizst, mert egy nagy átverés. 







Hozzávalók:

1/2 kg sertéslapocka
2 nagy fej hagyma 
4 cikk fokhagyma
2 paprika
3 paradicsom
2 ek. zsír
1 ek. pirospaprika

bors

2 dl rizs 

A kockára vágott hagymát megpirítom a zsíron, hozzáteszem a szintén kockára vágott paprikákat, együtt is pirítom kicsit, majd lehúzom a tűzről és elkeverem benne  a pirospaprikát.  Hozzáadom a feldarabolt paradicsomokat, visszateszem a tűzre és jön bele  a kockázott hús. Sózom, borsozom, felengedem vízzel és a fokhagymát is beleteszem. Lefedve, a vizet mindig pótolva puhára párolom a húst. Amikor puha beleteszem az alaposan megmosott rizst és felöntöm annyi vízzel, hogy az egészet jól jól ellepje. Majd a lábost, a már előmelegített sütőbe teszem és addig hagyom benne, amíg a rizs felszívta a vizet. Félidőben megkeverem. Ekkor elzárom a sütőt és még így is  hagyom benne kb. 10 percig. Tálalás előtt még megszórom pici borssal. Klasszikus savanyúság hozzá a csemegeuborka, de bármilyen más savanyúsággal, salátával, sőt befőttel, kompóttal is finom.

Ezt a rizst kerüljük el, ha lehet, mert szerintem  nem jó! 


A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése