2015. augusztus 2., vasárnap

Meggylekváros és túrós rácsos linzer

Ma fiam kérésére készült  a desszert, rácsos linzer, meggylekváros és túrós töltelékkel. Egy tepsiben sütöttem, elfeleztem a tölteléket, a mennyiségek is ehhez vannak igazítva. 




Hozzávalók:


50 dkg liszt
1cs. sütőpor
20 dkg vaj, vagy margarin
15 dkg porcukor
2 tojás
1 dl  tejföl
1 cs.vaníliás cukor

25 dkg túró
10 dkg cukor
1/2 citrom héja
3 dkg mazsola
2 ek. búzadara
2 tojás   

1 vaníliás cukor
1 ek. morzsa 


35 dkg meggylekvár (de jó bármilyen más is)


 A sütőporral elkevert lisztet elmorzsolom a vajjal, vagy margarinnal, hozzáadom a cukrokat, a tojást, a tejfölt  és összegyúrom. Fél órára hűtőbe teszem. Addig elkészítem a tölteléket. A túrót villával összetöröm egy tálban, hozzáteszem a cukrot, a mazsolát, a citromhéjat, a tojások sárgáját, a búzadarát és végül beleforgatom a tojások keményre vert habját. Egy 30X35-ös tepsit kizsírozok, megszóróm liszttel. A tésztát elosztom 3/4-ed, 1/4-ed arányban, a nagyobb részt kinyújtom és a tepsibe terítem. A felét megszórom  morzsával, ráhalmozom a túrótölteléket. A másik felére teszem a lekvárt. A maradék tésztából lisztezett deszkán rácsokat sodrok, és  keresztben egymásra, a töltelékre rakom. Előmelegített sütőben, közepes lángon sütöm, amíg körben a széle kezd barnulni, akkor már jó.  Felszeletelés után vaníliás porcukorral meghintem.  A túrós kicsit magasabb lesz a töltelékben lévő tojások miatt.

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése