2015. augusztus 24., hétfő

Orjaleves csigatésztával

Amikor kicsi voltam, azt hittem, hogy az orja a disznónak az orra. :-) Persze most már tudom, hogy az húsos karajcsont és nagyon finom leves fő belőle.  Tegnap orjából készítettem leveset csigatésztával. :-) 




Hozzávalók:

1 kg orja (húsos karajcsont)
 vegyes leveszöldség
1 hagyma 
2-3 cikk fokhagyma
1 krumpli 
1 paprika

ételízesítő
szemes bors
gyömbér
szerecsendió
zeller és petrezselyemzöld

A húsos karajcsontot jól megmosom, hideg vízben teszem fel főni, nagy lángra. Ez fontos, mert így kapódik össze a tetején a szürke hab, ami lényegében a kifőtt vér.  Ha lassú tűzön főznének, akkor belefőne, nem lehetne szépen, szinte egyben leemelni róla és zavarossá tenné a levest. Amikor lehaboztam tartalékra veszem a lángot, belerakom a megtisztított leveszöldséget és még kb. fél óráig nem fűszerezem be, addig szedegetem  a még feljövő habot a tetejéről, sőt papírtörlővel a fazék oldaláról is letörölgetem. Fél óra múlva belerakom a fűszereket, teszek bele szerecsendiót és gyömbért is, ezek nagyon finom ízt adnak minden csont és húslevesnek. Ezután gyöngyözve főzőm, amíg a hús megpuhul. Ekkor letakarva hagyom leszállni, majd a szép tiszta levest tésztára szedem. A húst és a zöldségeket külön tálalom. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése