2015. szeptember 12., szombat

Bableves füstölt oldalassal és kolbásszal

Mivel a fiam 2 napig céges rendezvényen volt, tegnap csak egy kis tócsnit csináltam magamnak ebédre, mert ez az egyik étel(a sok közül), amit nem eszik meg, így kihasználtam az alkalmat. :-) Nem fotóztam, mert már van tócsni receptem és képem a blogon. Mára már jött ebédre, így egyik kedvencével, bablevessel vártam, füstölt oldalast és kolbászt főztem bele, ami finom Békéscsabai csípős, mostanában ezt szoktuk venni. Palacsintát is sütöttem, ami bableves után kötelező, igaz múlt hétvégén is volt, de az jöhet akármikor. :-)









 Hozzávalók:

60 dkg füstölt oldalas
30 dkg füstölt kolbász
1/2 kg tarkabab
3 babérlevél
5 gerezd fokhagyma
3 dl tejföl
15 dkg liszt
2-3 dl tej
bors ízlés szerint
kevés cukor
ecet 


A babot előző este beáztatom. A  füstölt oldalast jól megmosom, kb  4 liter vízbe odateszem főni. Kb. 3 órán át főzöm. Amikor már puha, könnyen  belemegy a villa,  hozzáteszem a babot, a babérlevelet a fokhagymát és ekkor teszem bele a kolbászt is. Borsozom, ha szükséges sózom, de csak óvatosan, mert a füstölt oldalas sós. Amikor a bab is megfőtt, elkészítem a habarást. A tejfölt elverem a liszttel, kicsit felhígítom tejjel.  A habarásba szedek a levesből (hőkiegyenlítés), így öntöm a leveshez, majd jól összeforralom. Ekkor teszek még bele  borsot és egy kevés cukrot, mert minden ételbe, amit ecettel ízesítünk kell egy kevés cukor is, az ízek egyensúlya miatt. Tűzről leveszem és kevés  ecettel savanyítom. A füstölt húst és kolbászt a leves után mustárral, tormával esszük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése