2015. szeptember 17., csütörtök

Diós és szilvalekváros hókifli

Folytatom a sütemények receptjeinek leírását, ma a hókiflit választottam. Ez a nagyon finom sütemény is az elsők között volt, amit megsütöttem, amikor kezdtem a sütést, igazán nem nehéz és nagyon finom. Van még egy érdekessége, nem kell bele tojás. Nagyon puha és omlós sütemény, lehet tölteni mákkal, dióval, lekvárral, annál az a fontos, hogy valami jó sűrű lekvár legyen, sőt sütöttem már gesztenyéset is. 





Hozzávalók:

Tészta:

50 dkg liszt
20 dkg vaj, vagy margarin
1 dl tej
1 dkg élesztő
1 kk. cukor
10 dkg porcukor
1 vaníliás cukor 

Töltelék:

20 dkg darált dió
3 dkg mazsola
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
1 vaníliás cukor
kevés víz 
keksz vagy zsemlemorzsa

20 dkg szilvalekvár
vaníliás porcukor a szóráshoz 

Az élesztőt felfuttatom a cukros,  langyos tejben. A lisztet elmorzsolom a vajjal vagy margarinnal, hozzáadom a cukrokat, majd az élesztővel összegyúrom. A tésztát jól kidolgozom és letakarva egy órán át pihentetem a gyúródeszkán. Elkészítem a diótölteléket. A cukorból kevés vízzel szirupot főzök, hozzáteszem a darált diót, a megmosott mazsolát, a citromhéjat, vaníliás cukrot és együtt jól összefőzöm. Ezután teszek bele pár kanál keksz, vagy zsemlemorzsát, ez felszívja nedvességet és jó sűrű lesz a töltelék mire kihűl. A tésztát kinyújtom, fánkszaggatóval köröket szúrok ki belőle, amit megtöltök felváltva szilvalekvárral és diótöltelékkel, majd kettéhajtom és kifli alakúra igazítom. Tepsibe rakom a kifliket és közepes hőmérsékleten sütöm. Még forrón vaníliás porcukorba forgatom és jól meg is szórom vele. 

A képre kattintva nagyobban is látható!



 


1 megjegyzés: