2015. szeptember 6., vasárnap

Flódni

Véleményem szerint a Flódni a sütemények királynője. :-) Amikor Gábor fiam a vendéglátóipari technikusi szakvizsgáját tette le, a borászat mellett a zsidó kóser konyháról írt dolgozatot. Ehhez hozott ki a könyvtárból könyveket, amelyeket természetesen én is elolvastam. Nagyon sok érdekes dolgot megtudtam a zsidó kóser konyháról és ebben a könyvben találtam a Flódni nevű süteményt is.:-)  Azóta ezt sütöm Karácsonyra a bejgli helyett, mert szerintem sokkal finomabb, zamatosabb, nem szárad ki olyan hamar, mint a bejgli és az elkészítése is gyorsabb. 


Hozzávalók:


Tészta:

50 dkg liszt
25 dkg margarin
5 dkg cukor
2 tojás sárgája
1 dl fehér bor

25 dkg darált mák
2 dl fehér bor
2,5 dkg vaj
20 dkg cukor
5 dkg mazsola
reszelt citromhéj 


25 dkg darált dió
20 dkg cukor
2 dl fehér bor
5 dkg mazsola
1 cs. vaníliás cukor
reszelt citromhéj

1 kg alma
15 dkg cukor
fahéj
5 dkg mazsola
1 dl fehér bor

A lisztet, a margarint, a cukrot összemorzsolom, hozzáadom a tojás sárgákat és a borral összegyúrom, majd  hőtőben pihentetem 1 órán át. Addig elkészítem a töltelékeket.
A töltelékek készítenél a bort felmelegítem nem túl forróra. A máknál a hozzávalókat a borba keverem és egy kicsit összefőzöm. A diónál is hasonlóképp járok el.  Az alma tölteléknél, a hámozott reszelt almát a nem túl meleg borba teszem és megpárolom, ha túl sok lé keletkezik egy kicsit kinyomkodom.
A tésztát  4 egyenlő részre osztom, kinyújtom 35X30 cm-es tepsi méretére.  Az elsővel kibélelem a tepsi alját , erre dió tölteléket rakok, ráhelyezem a következő tésztalapot, erre jön a máktöltelék, majd ismét egy réteg tészta, amire az almát halmozom. Beborítom az utolsó tésztalappal,tetejét megszurkálom villával, megkenem tojással és közepes lángon világosbarnára sütöm.  Lehet úgy is készíteni, hogy a tésztát 5 felé osztjuk és még egy szilvalekváros réteg is kerül tetejére, én nem szoktam, csak 4 réteg tésztát és 3 félé tölteléket tenni bele. Amikor kihűlt szeletelem, porcukorral megszórom. 

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése