2015. szeptember 6., vasárnap

Kapros zúzaleves

Ma pulykahús napot tartottunk. :-)   Még tavasszal indultam a Gallicoop receptversenyen, ahol közös főzést nyeretem Mautner Zsófival és egy ajándékcsomagot, amely többek közt tartalmazott egy nagyon szép szakácskönyvet Variációk pulykára címmel. Főztem már belőle többször is, de nem volt időm fényképezni, ma  ismét abból vettem a recepteket és fényképeztem is. :-) Egy finom levest főztem meg zúzából,  főételnek pedig fahéjas pulyka készült meggyszósszal. Mindkettő isteni finom lett. :-) 








Hozzávalók: 

1/2 kg pulykazúza
2 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 petrezselyemgyökér
2 sárgarépa
1/2 zellergumó
1 paradicsom
2 dl tejföl
5 dkg liszt
20 dkg zöldbab(nálam mélyhűtött volt)
5 dkg vaj, vagy margarin
köménymag
majoránna

bors
1 cs. kapor


A vajat vagy margarint felforrósítom, világosra pirítom benne a kockára vágott hagymát, hozzáteszem a zúzott fokhagymát is, picit azzal is pirítom. Beleteszem a darabolt zúzát, sózom, borsozom, szórok rá köménymagot és majoránnát  is. Felengedem kevés vízzel, hozzáteszem a kockára vágott paradicsomot és lefedve addig párolom, amíg  a zúza megpuhul. Amikor puha a zúza beleteszem a darabolt zöldségeket, felengedem annyi vízzel, hogy ellepje a zöldségeket,  azzal is főzöm, majd amikor már a zöldségek is majdnem puhák jön hozzá a zöldbab és ismét kevés víz. Ekkor teszem bele az aprított kaprot is. A tejfölből és a lisztből habarást készítek, a leveshez öntöm, jól összeforralom, ha kell még utóízesítem. 

A képre kattintva nagyobban is látható!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése