2015. szeptember 8., kedd

Kókuszkocka és lekváros piskótatekercs

Tegnap megint elgurult  a gyógyszerem. :-) Ezt fiam olyankor szokta mondani, amikor rám jön a süthetnék és többfélét is sütök egyszerre, ami azért nem annyira jellemző rám. :-D A nagy melegek miatt nem túl gyakran sütöttem az utóbbi időben, mert desszertnek főként fagyit ettünk, hétvégén is csak pár palacsintára voltam hajlandó, lett túrós és lekváros, de nem fényképeztem, mert már sok palacsintaképem van. :-)  Valahol  láttam lekváros piskótatekercset, eszembe jutott, milyen régen ettem már. Megkívántam. :-) Aztán meg egy üzletlánc hirdetős újságjában láttam  kókuszkockát. Azt is megkívántam. :-) Választanom kellett volna, melyiket sütöm meg, aztán rövid gondolkodás után úgy döntöttem, mindkettőt, és így a hétre le van tudva a sütés. :-) De annyi lett, hogy azt hiszem, fiam  a héten  a kollégáit is kókuszkockával fogja etetni. :-D 


Hozzávalók:

Piskótatekercshez:

5 tojás
5 kanál cukor
5 kanál liszt
1 mk. sütőpor

20 dkg baracklekvár 

Kókuszkockához:

10 dkg vaj, vagy margarin
2 tojás
20 dkg cukor
30 dkg liszt
1,5 dl tej
1/2 cs. sütőpor
1 vaníliás cukor
1/2 citrom reszelt héja

Csokimázhoz:

25 dkg cukor
7 dkg kakaópor
kevés víz
5 dkg vaj, vagy margarin

20 dkg kókuszreszelék 

Az piskótatekercshez az egész tojásokat a cukorral addig verem, amíg kemény hab lesz, óvatosan beleforgatom a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, tűpróbáig sütöm. Amikor megsült egy nedves konyharuhára borítom, a papírt lehúzom róla és feltekerem, így hagyom kihűlni. Amikor kihűlt,  kitekerem, megkenem baracklekvárral és visszatekerem, megszórom porcukorral és kicsit ferdén felszeletelem. 

A kókuszkockához a vajat, vagy margarint kikeverem a cukrokkal, hozzáadom a tojásokat, tovább keverem, belereszelem a citromhéjat, és kb. 1/2 dl langyos tejet, így keverem,  nagy fokozaton kb. 5 percig. Végül hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet és a maradék tejet felváltva. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm, közepes lángon sütöm. Amikor megsült, kiborítom, lehúzom róla  a papírt, hagyom kihűlni. Ekkor egy recés késsel felvagdosom kisebb kockákra. A cukorból, kakaóporból kevés vízzel csokimázat készítek, pár percig forralom, majd a tűzről lehúzva belekeverem a vajat, vagy margarint. Várok picit, amíg sűrűsödik, beleforgatom a kockákat, aztán kókuszreszelékébe hempergetem. Ha nagyon besűrűsödik, akkor újra felmelegítem a mázat. Jártam már úgy, hogy kevés lett, mert sokat beszívott a tészta, akkor csináltam még egy adagot. 

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése