2015. szeptember 23., szerda

Temesvári sertésborda spagettivel

Pár napja jutott eszembe, hogy Temesvári sertésborda még nincs  a blogomon, holott szoktam készíteni és nagyon szeretjük is. Valahogy eddig még nem fényképeztem le, magam sem tudom miért. Mivel volt a fagyasztóban karaj, gondoltam, ma azt készítek ebédre és meg is örökítem. :-)   Másik szempont, hogy fiam mostanában dobozban hord ebédet  a munkahelyére és figyelembe kell venni, hogy az étel szállítható és mikrózható legyen. Ez ilyen, úgyhogy neki  ez holnapi ebéd lesz, de maradt még nekem is, így holnap süthetek, mert  nem kell főzni. :-) 










Hozzávalók:

4 szelet karaj
40 dkg zöldbab(mélyhűtött is jó)
2 ek. zsír
2 hagyma
1 ek. pirospaprika
1 paradicsom
1 paprika

bors
4 gerezd fokhagyma
 2 dl tejföl
2 ek. liszt 

20 dkg Soós spagetti tészta

A karajszeleteket kicsit kiklopfolom, sózom, borsozom.  Egy nagy lábasban megforrósítom a zsírt, a hússzeletek mindkét oldalát 3-3 percig sütöm, majd kiszedem. A visszamaradt pecsenyezsírba teszem a kockára vágott hagymát, világosra pirítom, hozzáteszem a pirospaprikát és felengedem kevés vízzel. Visszarakom a hússzeleteteket, ekkor jön bele a darabolt paradicsom és paprika. Fedő alatt párolom. Fél időben hozzáteszem a zöldbabot, beleteszem a fokhagymát és még sózom, borsozom. Együtt készre párolom. A tejfölt elkeverem a liszttel, kevés vízzel felhígítom(turmixgépben szoktam), simára keverem és a zöldbabos húsra öntöm, jól összeforralom. A spagettit bő, sós vízben kifőzöm és erre szedem a zöldbabos mártást a hússal együtt. 

 A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése