2015. október 12., hétfő

Almás pite

Beköszöntött az almás sütemények  évadja, ahová nézek mindenhol almás pitét, lepényt, bélest látok. :-) Igaz, én is sütöttem már almával piskótát, de az más. :-) A sok almás pite láttán, nagyon megkívántam és tegnap sütöttem én is egy kis tepsivel. Természetesen mindenkinek megvan a saját tökéletes receptje erre a süteményre is, nekem ez. :-) 







Hozzávalók:

40 dkg liszt
1 cs sütőpor
20 dkg vaj, vagy margarin
10 dkg porcukor
2 tojás
1-2 ek. tejföl 
1 cs. vaníliás cukor

1 kg alma
5 dkg mazsola
2 kk. fahéj 
1/2  citrom reszelt héja 
10 dkg cukor
pár kanál keksz vagy zsemlemorzsa 

1 tojássárga a kenéshez 

A almát megpucolom, lereszelem, hozzáteszem a cukrot, fahéjat, citromhéjat, mazsolát és összemelegítem, de csak addig, amíg a cukor elolvad, nem főzöm.  A sütőporral elkevert lisztet elmorzsolom a vajjal vagy margarinnal, hozzáadom a cukrokat, a tojást és a tejfölt, összegyúrom.  Hűtőben fél órát pihentetem. Zsírozott tepsibe nyújtom a tészta felét, megszórom morzsával, erre halmozom az almát. Kinyújtom a tészta másik felét is, befedem   vele a tölteléket, tojássárgával megkenem és sűrűn megszurkálom villával, hogy a gőz el tudjon távozni sütés közben. Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten sütöm, kb. 25 perc alatt megsül. 

 A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése