2015. október 31., szombat

Gyümölcsjoghurtos pite

Korábban már sütöttem joghurtos pitét, natúr joghurttal, akkor azt mondta  a fiam, hogy finom, de gyümölcsjoghurttal még finomabb lenne. Ma jött el a napja, hogy elkészítettem, ahogy kérte. :-) Barackos joghurtból csináltam és egy kis barackdzsemet is tettem a töltelékbe. 










Hozzávalók:


Tésztához:

35 dkg liszt
1/2 cs sütőpor
15 dkg vaj, vagy margarin
10 dkg cukor
1 cs.  vaníliás cukor
4 tojássárga

 A töltelékhez:

5 evőkanál liszt
2 dl tejföl
450 grammos gyümölcsjoghurt(nálam barack volt)
4 db tojásfehérje 

5 dkg cukor  
15 dkg barackdzsem

vaníliás porcukor  a szóráshoz 

A sütőporral elkevert lisztet elmorzsolom a vajjal, vagy margarinnal, hozzáadom a cukrokat és a tojássárgákkal összegyúrom. Hűtőben pihentetem fél órát. Addig a megcsinálom a tölteléket. A lisztet elkeverem a joghurttal, belekeverem a tejfölt és a dzsemet is, majd végül óvatosan beleforgatom a cukorral felvert tojásfehérjét. A tészta egyik felét kinyújtom, tepsibe teszem, ráhalmozom a tölteléket a másik felét pedig nagy lyukú reszelőn ráreszelem. Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten sütöm, amíg  a teteje világosbarna nem lesz. A tepsiben hosszában kettévágom, majd minkét részt háromszög alakokra  szeletelem. Vaníliás porcukorral meghintve tálalom. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése