2015. október 21., szerda

Mákos-almás pite

Mákos-almás pitét sütöttem ma, de a mohóságom  miatt túl hamar felvágtam, még nem hűlt ki teljesen, ezért nem lehetett szépen szeletelni. Hiába, mákosra nem bírok várni, imádom! :-)  Az íze viszont isteni finom lett. :-) 








Hozzávalók:

 Tészta:

 30 dkg liszt
1/2 sütőpor
15 dkg vaj, vagy margarin
5 dkg porcukor
1 tojás
1 ek. tejföl.  
1 tojássárga  a kenéshez  



Töltelék:


20 dkg mák
15 dkg cukor
1/2  citrom reszelt héja
 2 ek. búzadara
3 dkg mazsola

1 mk. fahéj
kevés víz 


1 alma

Elkészítem a tölteléket.  Összekeverem a hozzávalókat egy lábosban, kevés vizet öntök hozzá és felforralom, főzöm, amíg  a daraszemek megduzzadnak és a cukor elolvad. Ezután hagyom állni(hideg vízbe állítom), néha megkeverem, teljesen be fog sűrűsödni, mire kihűl.  Ekkor belereszelem az almát, jól elkeverem.
A sütőporral elkevert lisztet elmorzsolom a zsiradékkal, hozzáadom a tojást, a cukrot és a tejfölt, összegyúrom. Hideg helyen pihentetem fél órát, majd egyik felét egy 25x30-as tepsibe nyújtom, ráhalmozom a tölteléket, a másik felével befedem. Megkenem tojássárgával, villával megszurkálom és közepes hőmérsékletem világosra sütöm. Kihűlés után kockára vágom. 


A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése