2015. november 3., kedd

Aludttejes-grízes lepényke

Tegnap az  egyik legdrágább magyar  palackos tej  felbontáskor savanyúnak bizonyult. :-/  De mivel azt tanultam, hogy ételt nem dobunk ki, ezzel sem tettem. :-) Langyos helyre állítottam egy tálba öntve, reggelre megaludt,  ma pedig aludttejes-grízes lepénykét sütöttem belőle. :-) Felforraltam, ekkor lett belőle túró, a savóval  együtt főztem bele darát, cukorral, mazsolával, tojással és liszttel egészítettem ki, majd megsütöttem. Sárgabarackdzsemmel nagyon finom  desszert lett mára. :-) 







Hozzávalók:

Aludttej, 1 l tejből
10 dkg gríz
5 dkg cukor
3 dkg mazsola
2 tojás
1 ek. liszt

Az aludttejet felforralom és belefőzöm a darát. Teszek bele 5 dkg cukrot és fél marék mazsolát. Amikor kicsit kihűlt, hozzákeverem a tojások sárgáját, 1 kanál lisztet, majd beleforgatom a felvert tojásfehérjét is. Zsírozott, morzsával megszórt kis tepsibe öntöm és kb. 25 percig sütöm, közepes hőmérsékleten.  Barackdzsemmel tálalom. 

A képre kattintva nagyobban is látható!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése