2015. november 6., péntek

Hagyományos brassói

Gábor fiam, aki vendéglátásban dolgozik, mindig megjegyezi, hogy nem jól készítem a brassóit. :-) Annak színe kissé piros, szalonna is van benne és  tálalás előtt  össze kell keverni a sült krumplival, nem külön szedni a tányérra, ahogy én szoktam. :-)  A Konyhafőnök versenyben is brassói készült, megkívántam, meg már régen is volt ebédre, így ma elkészítettem a hagyományos verziót, ami nagyon finom lett. :-) 







Hozzávalók:

50 dkg  sertés lapocka
15  dkg füstölt szalonna 
3 fej hagyma
4 cikk fokhagyma
1 tk. pirospaprika
1 tk. majoránna

bors

50 dkg krumpli(pucolva, tisztán mérve)
olaj, vagy zsír a sütéshez 

 A húst csíkokra vágom, a szalonnát kockára. Egy lábosban kisütöm a szalonnát, amikor üveges, ráteszem a szintén kockára vágott hagymát és együtt világosra pirítom. Ekkor ráteszem a húst, fehéredésig keverem, majd jön rá a fokhagyma, pirospaprika, sózom, borsozom. Kevés vizet aláöntve, fedő alatt párolom, amíg a hús teljesen puha nem lesz, a vizet mindig pótolom. A majoránnát akkor adom hozzá, amikor már majdnem kész, azzal csak egyet forralom. A krumplit kockára vágom, olajban vagy zsírban kisütöm(lehet  a kettő keveréke is), majd összekeverem a szaftos hússal. Forrón tálalom. Savanyúság, saláta feltétlenül kell hozzá. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése