2015. november 15., vasárnap

Kijevi csirkegolyó

Ma csirkemellből és Gyulai tömlős kenőmájasból készítettem ebédet. :-) A csirkemellet kicsontoztam, úgy, hogy azért maradjon rajta egy kis hús, majd a húsos csontból és a bőrből zöldséggel, fűszerekkel  levest főztem.  Egy Gyulai tömlős kenőmájasból májgaluskát készítettem bele. A csirkemellhúst ledaráltam és kijevi csirkegolyókat sütöttem belőle. :-) Eléggé babrás munka volt, de megérte, mert mindkettő nagyon finom lett. :-) 







Hozzávalók:


Húsgolyóhoz:

60 dkg csirkemell filé

bors

Töltelékhez:

15 dkg reszelt sajt
3 dkg vaj, vagy margarin
1 tojássárga 
2 gerezd fokhagyma
1/2  cs. petrezselyemzöld


Panírozáshoz:

liszt
tojás 
prézli

olaj, vagy zsír, vagy vegyesen a kisütéshez

A csirkemellet ledarálom, enyhén sózom, borsozom, összegyúrom. A sajtot egy tálba reszelem, eldolgozom a vajjal, vagy margarinnal, a zúzott fokhagymával, az aprított petrezselyemzölddel, megsózom. Összegyúrom és apró gombócokat formálok belőlük. A húsból nedves kézzel kiveszek egy adagot, ellapítom, belehelyezem a sajtgolyót, gombóccá formálom, úgy, hogy mindenhol befedje a sajtos golyót. Amikor mind kész van, bepanírozom, lisztbe, tojásba, prézlibe forgatom és bő zsiradékban kisütöm. Köretnek krumplipürét készítek hozzá és savanyúsággal tálalom. 

 A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése