2015. november 19., csütörtök

Sütőtökkrém-leves tökmagolajjal

Hiába van kinn már-már  tavaszi idő, ma télies hangulatot idéztem. :-) Sütőtökkrém-levest főztem és soros mézes süteményt sütöttem. :-) Nagyon szeretem a sült tököt, levesnek is finom. :-) 











Hozzávalók:

1 db sütőtök

1 nagy  fej hagyma
2 zöldségleves kocka
1 ek. vaj
méz

1 kk. őrölt szegfűbors
pici bors
pár csepp tökmagolaj
2 dl tejföl

A sütőtököt kettévágom, magját kikaparom, feldarabolom és sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm. A húsát kikaparom és egy tálba teszem. A hagymát kockára vágva a vajon kevés sóval megpárolom, felengedem vízzel, hozzáteszem a zöldségleves kockát és addig főzöm, amíg  a hagyma puha lesz. Ezután a tökhússal együtt leturmixolom, a tejfölt is beleteszem, összeforralom. Ha túl sűrű, öntök még hozzá egy kis vizet. Fűszerezem őrölt szegfűborssal, fekete borssal, ízesítem mézzel és sóval.Jól összeforralom. Tálalásnál tökmagolajjal és tejföllel díszítem. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése