2015. december 9., szerda

Anyukám egyszerű töltött csirkéje

Régen Anyukám soha nem tett a húsok  töltelékébe mást, csak áztatott zsömlét, jó sok  tojást és fűszereket, meg persze rengeteg petrezselyemzöldet.  De még most is számban érzem az ízét azoknak a töltelékeknek.  Én szoktam, májat, gombát, vagy mindkettőt egyszerre, de csináltam már gesztenyés tölteléket pulykamellbe és  asztalt szilvás tölteléket is, csirkecombba. Nosztalgiából  el szoktam készíteni Anyukám egyszerű  töltött csirkéjét is, hogy emlékezzünk a régi ízekre, pl. tavaly Karácsonyra is az Ő receptje alapján töltöttem meg  a csirkét. Nagyon finom volt. :-) 

 




Hozzávalók:

1 egész csirke
5 zsömle
kevés tej
5 tojás
1 fej hagyma
1 ek. zsír
bors

1 mk. pirospaprika 
2 cikk fokhagyma
1 nagy csokor petrezselyemzöld

15 dkg zsír vagy 2 dl olaj a sütéshez
kevés víz alá

A csirkét kívül-belül besózom, hagyom kicsit állni. Semmi mással nem fűszerezem. A töltelékhez a zsömléket tejbe áztatom, de éppen csak beleforgatom kicsit, nem kell nagyon eláztatni. Kinyomkodom, tálba teszem.  A tojásokat hozzáadom, jól elkeverem, így  hagyom állni, hogy beszívja  a zsömle. Addig a hagymát kockára vágom és világosra pirítom az evőkanál zsíron, azt is a töltelékhez adom. Belepréselem a fokhagymát sózom, borsozom és beleszórom a kevés pirospaprikát is, jól összekeverem. Végül hozzákeverem a nagy csokor apróra vágott petrezselyemzöldet is. Ezt a tölteléket a csirke bőre alá és a hasüregbe töltöm, a bőrét összevarrom egy nagy tűvel, fehér cérnával. Tepsibe teszem, amibe előzőleg megolvasztottam a zsírt és öntök alá kb. 1 dl vizet. Előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten, a vizet mindig pótolva, locsolgatva sütöm, a végén pirosra pirítom. Mi legjobban krumplipürével és savanyúsággal,  befőttel szeretjük.

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése