2015. december 7., hétfő

Csontos sertésborda és mozzarella rúd rántva

Általában egyben vesszük a karajt és kivágom a csontból a húst egészben,  a húsos csontjából levest főzök a húst pedig különféle módon dolgozom fel. Fiam kérte, hogy rántsak már úgy bordát, hogy rajta van a csont. :-) Valóban más így a hús íze is, tegnap csontos bordát rántottam és mellé mozzarella rudat. :-) A köret  pedig steak burgonya volt. :-)





Hozzávalók:

2 db,  kb. 20-25 dekás  szelet borda, csonttal együtt  
4 mozzarella rúd (nálam most füstölt volt)
2 nagy tojás
liszt 
prézli


zsír, vagy olaj a sütéshez

csípős ketchup a sajthoz

 A csontos bordaszeletet kicsit megütögetem, nem kell nagyon vékonyra klopfolni, besózom, hagyom  állni negyed órát.  A hússzeleteket szokásos módon lisztbe, tojásba, prézlibe forgatom és bő zsiradékban lassan, többször forgatva sütöm ki. A mozzarella rudakat duplán panírozom, liszt, tojás, ismét liszt, tojás és végül a morzsa, így biztosan nem fog kifolyni sülés közben. Forró zsiradékban, hirtelen sütöm. Csípős ketchup  illik mellé. Köret lehet sokféle, krumplipüré, sült krumpli, párolt rizs, én most steak burgonyát sütöttem és természetesen savanyúságot is adtam hozzá.

A  képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése