2015. december 2., szerda

Ünnepi linzer

Egy kis karácsonyi elősütést tartottam, linzert sütöttem és a szokásos virág helyett karácsonyi motívumokkal szúrtam ki a közepét. :-) Volt csillag, holdacska és fenyőfa. Fiam kívánságára málnalekvárral töltöttem meg, nagyon finom lett. :-) A kiszúrt formákat pedig bevontam citrommázzal és az Islerek tetejére tettem. :-)






Hozzávalók:

30 dkg liszt
20 dkg vaj, vagy margarin
10 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor 
1 tojás

20 dkg málnalekvár 
porcukor  a szóráshoz

csillag, hold, fenyő kiszúróformák

A lisztet elmorzsolom a zsiradékkal, hozzáadom a cukrokat és a tojással összegyúrom. Fél órát hűtőben pihentetem. Ekkor kb. 3 mm-re kinyújtom, fánkszaggatóval köröket szaggatok, majd  minden másodiknak a közepét kiszúrom  csillag, hold, fenyőfa formával. Közepes hőmérsékleten világosra sütöm a tésztát, amikor kihűlt málnalekvárral töltöm meg és porcukorral szórom be. 


 A képre kattintva nagyobban is látható! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése