2016. január 8., péntek

Rumos-meggyes csokitorta

Nagyon szeretem a csokitortát, szoktam különféle gyümölcsökkel is kombinálni, főképp eperrel és meggyel nagyon finom.:-)  Ezt meggybefőttel és meggydzsemmel készítettem és egy kis rumot is tettem bele. :-) 






Hozzávalók:

 
Piskóta:

7 tojás
7 ek. cukor
5 ek. liszt
1 mk. sütőpor
2 ek. kakaópor

Krém:

35 dkg vaj, vagy margarin
45 dkg porcukor
7 dkg kakaópor
3,5  dl tej 

1 csokipudingpor
1  ek. cukor
2-3 ek. rum, vagy kevés rumaroma

20 dkg meggydzsem
10 dkg meggybefőtt  a díszítéshez

kevés kakaópor és kókuszreszelék 


A hozzávalókból  tortaformában sütök egy kerek  piskótát.  Egyben verem fel az egész tojásokat  a cukorral, utána óvatosan belekeverem a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet. Amikor kihűlt  háromfelé vágom és minden lapot megkenek meggydzsemmel, majd megtöltöm csokikrémmel, a torta oldalát is ezzel kenem be. A krémből veszek ki keveset, mielőtt beletenném a kakaóport, ebből nyomok rá körben kis halmokat, miután megszórtam a tetejét  kakaóporral, és a mindegyikre teszek 1-1 szem meggybefőttet. Az oldalát kókuszrészekékkel díszítem.

Krém:

A vajat, vagy margarint habosra keverem a porcukorral, belekeverem a rumot, vagy rumaromát.  Hozzáadom a  pudingporból, tejből és  1 kanál cukorból  főzött és kihűtött pudingot, majd a kakaóport,  az egészet együtt  jól kihabosítom.  Betöltés előtt hűtőben jól lehűtöm. 

A képre kattintva nagyobban is látható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése