2016. november 17., csütörtök

Gyulai májassal töltött csirkecomb

Ha nincs itthon májunk, vagy gyorsan akarunk májas tölteléket készíteni, kiváló hozzá a tömlős kenőmájas, én Gyulai májast szoktam használni, mert nagyon finom. :-) 















Hozzávalók: 

2 személyre

2 nagy csirkecomb
1 kisebb fej hagyma
1 ek. zsír 
1 Gyulai tömlős májas
2 zsemle
1 tojás

2 kk. bors
2 kk majoránna
1 cs. petrezselyemzöld
1 ek. zsemlemorzsa

15 dkg zsír
1 dl víz

A csirkecomb bőrét fellazítom, jól besózom a bőr alatt is, hagyom állni fél órát. Addig elkészítem a tölteléket. A hagymát apró kockára vágom és az ek. zsíron szép barnára pirítom. Hozzáteszem a májast, jól elkeverem, majd beleteszem az áztatott, kinyomkodott zsemléket,  a felvert tojást, a fűszereket, ízlés szerint sózom és beleszórom a morzsát is, az egészet jól összedolgozom. Végül hozzákeverem az apróra vágott petrezselyemzöldet. A tölteléket a csirkecomb bőre alá halmozom a bőrt visszahajtom rá. Nem szoktam megtűzni sem, mert szépen egyben marad. Egy tepsit kikenek a zsírral, erre helyezem a megtöltött combokat, majd öntök hozzá  1dl vizet.  Előmelegített sütőbe teszem, időnként meglocsolom a zsírjával a combokat,  a vizet pótolom. Amikor már puha a hús, szép piros, ropogósra pirítom a bőrét.  Köretnek krumplipürét készítek hozzá, mi befőttel, vagy kompóttal szeretjük legjobban. 

A képre kattintva nagyobban is látható! 


2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, habár a krumplipüre az én ízlésemhez kicsit száraz!
    Az őszibarack-befőtt a legjobb!
    :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól nèz ki! Èn zöldsègekkel ennèm.

    VálaszTörlés